[title]
[message]Fraktvilkår, angrerett og klagerett
Fakturakunde?
Vi forbeholder oss retten til å kreve forskuddsbetaling av en bedrift før en ordre blir sendt ut.
Fakturakunder MÅ bestille fra bedriftens mailadresse.
Husk å oppgi orgnr. ved bestilling.
Frakt
OBS! Dersom pakken sendes oss automatisk i retur grunnet feilmerking av mottakerens postkasse (manglende navn på postkassen), eller at kjøper har oppgitt feil adresse, må kunden selv dekke fraktkostnadene for å få ordren sendt på nytt. Fraktkostnaden returneres ikke. Returer som skyldes feil-/umerket postkasse eller manglende henting i butikk, vil medføre belastning av et fraktgebyr på hhv. 80 og 150 kr.
Vi sender ikke til Svalbard.
Leveringstid fra du bestiller
Vi sender som regel innen 1 virkedag. Avvik kan forekomme. Vi sender med Bring og sporing.
Fraktpris
Fraktprisen beregnes automatisk ved utsjekking (i kassen) av Bring. Pakke i postkassen koster 69,- kr for under 1 kg, 99,- kr for over 1 kg. Pakke til hentested koster 109 kr. Handler du for over 1000 kr, spanderer vi frakten. Returer som skyldes feil-/umerket postkasse eller manglende henting i butikk, vil medføre belastning av et fraktgebyr på hhv. 80 og 150 kr.
Gratis frakt
Vi tilbyr gratis frakt for alle bestillinger over 1000 kr. Når gratis frakt aktiveres, forbeholder vi oss retten til å velge fraktalternativ. Returer som skyldes feil-/umerket postkasse eller manglende henting i butikk, vil medføre belastning av et fraktgebyr på hhv. 80 og 150 kr.
Hentemelding
Hvis det ikke er plass til pakken din i postkassen (selv om du bestiller «pakke i postkassen»), vil du få en hentemelding for å hente pakken i butikk. Returer som skyldes manglende henting i butikk, vil medføre belastning av et fraktgebyr på 150 kr.
Angrerett og retur
OBS! Dersom pakken sendes oss automatisk i retur grunnet feilmerking av mottakerens postkasse (manglende navn på postkassen), eller at kjøper har oppgitt feil adresse, må kunden selv dekke fraktkostnadene for å få ordren sendt på nytt. Fraktkostnaden returneres ikke. Returer som skyldes feil-/umerket postkasse eller manglende henting i butikk, vil medføre belastning av et fraktgebyr på hhv. 80 og 150 kr.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere ordre ved feilprising.
Garanti og klagerett
Du har alltid to års klagefrist (reklamasjonstid) når du kjøper noe av en profesjonell selger. Dette kan du kreve ifølge Forbrukerrådet:
«Så snart det er slått fast at feilen er selgerens ansvar, skal han tilby reparasjon eller ny vare. Det skal du få innen rimelig tid. Det skal ikke være til vesentlig ulempe for deg, og selger kan normalt ikke forsøke å reparere den samme feilen mer enn to ganger.
Klarer ikke selgeren å reparere eller å gi deg en ny vare, kan du få et prisavslag eller pengene tilbake. Du kan da be om forsinkelsesrente, men selgeren kan også redusere beløpet for den tiden du har kunne bruke varen.
Hvis du har fått utgifter på grunn av feilen, kan du også be om erstatning. Utgiftene må da ha vært nødvendige.»